09122848106

نیاز به مشاوره دارید ؟

چگونه از گیربکس صنعتی نگهداری کنیم ؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

چگونه از گیربکس صنعتی نگهداری کنیم ؟

هر گیربکس صنعتی در زیر پوسته چدنی خود قطعاتی را نهفته که به کمک آنها می تواند شافت را چرخوانده و به واسطه آن یک خط تولید را به حرکت در آورد. اما همین گیربکسی که قدرتمند می تواند یک تسمه را در کارخانه به حرکت درآورد، اگر به صورت جدی از آن مراقبت نشود، می تواند ضرر جدی را به صاحب خود وارد کند. بی شک این دستگاه های کار آمد به اندازه ای گران هستند که برای هر کسی خرید یکی دیگر از آنها و جایگزینی با دستگاه خراب صرفه افتصادی نداشته، پس بهتر است تا با مراقبت و نگهداری از گیربکس صنعتی خود از بروز مشکلات جدی و از کار افتادن آن جلوگیری کنید.

در مطلب قبلی که با نام “نکات در مورد نگهداری گیربکس‌ صنعتی” برای مخاطبان پایگاه دانش پولادین پارت ارائه شد، به چند دستور العمل اشاره شد که به واسطه آنها می توانستید گیربکس صنعتی یا گیربکس ایرانی خود را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید و از آن در برابر مشکلات مراقبت کنید. در ادامه این مطلب برای خریداران گیربکس نکاتی را ارئه می کنیم تا به واسطه آن بتوانید بهتر از گیربکس خود مراقبت و نگهداری کنید.

چرخ‌دنده‌ها را به دقت زیر نظر بگیرید

شاید باید اینطور گفت که در برخی مواقع دلیل اصلی خرابی گیربکس صنعتی شما آن است که دستگاه را در کاری استفاده می کنید که فراتر از قدرت و توانایی درنظر گرفته شده برای گیربکس است. مصرف کنندگان باید گیربکس صنعتی خود را تحت فشار و بار بیش از حد تعریف شده قرار ندهند و اگر هم قصد اینکار را دارند، بهتر اس تا به موتورهای مخصوص و قدرتمند روی آورند.

چگونه از گیربکس صنعتی نگهداری کنیم ؟

با این حال، شما باید روی دندانه های چرخ دنده های گیربکس خود دقیق شوید و اگر مورد خاصی مانند شکستگی یا ضعف در عملکرد مشاهده کردید، در سریعترین زمان ممکن آن را تعمیر یا تعویض کنید. به این موضوع باید دقت داشت که هر نوع گیربکسی به یکباره خراب نخواهد شد و به صورت کم کم و تدریجی با بی توجهی به نکات ریز از بین می رود. البته گاهی هم ممکن است که شما متوجه مشکلات جدی و ترک ها نشوید و به یکباره دستگاه از هم پاشیده شود که این موضوع راه حل خاصی ندارد.

به لرزش‌های گیربکس اهمیت دهید

شاید باید اینطور گفت که هر وسیله مکانیکی دارای مقدار مشخصی لرزش است که گیربکس صنعتی نیز از این موضوع مستثنی نیست و در هنگام کار لرزش ریز اما کنترل شده ای را دارد. اما در کنار این موضوع، اگر گیربکس در جای خود به خوبی نصب و محکم نشده باشد، می تواند لرزهایی را به نمایش بگذارد که در نهایت باعث خرابی خود دستگاه می شود، بنابراین باید در برنامه منظمی که برای مراقبت و نگهداری گیربکس صنعتی خود دارید، این موضوع را نیز لحاظ کرده و در هنگام کار لرزش دستگاه را بررسی کنید تا بیش از حد مجاز نباشد.

اگر تخصص های پایه در تعمیر و نگهداری گیربکس دارید، که می توانید متوجه شوید دلیل لرزش بیش از اندازه دستگاه چیست؟ زمانی که متوجه لرزش دستگاه آن هم بیش از حد شدید، چندین سناریو مختلف را می توانید در ذهن خود ایجاد کنیداز جمله نقص فنی گیربکس، تعادل نداشتن دستگاه در جای خود، وجود نقص فنی، لقی کلی یا سایش، نقص در بلبرینگ‌ها، عدم هم‌ترازی، مشکل در چرخ دنده یا مشکل پیش‌بینی نشده دیگری.

البته که باید این موضوع را در نظر گرفته که گیربکس آسیب دیده صداهای غیر عادی را به گوش خواهد رساند پس این موضوع نیز یکی از راه های تشخیص مشکل است. اگر دندانه دنده آسیب دیده باشد، می‌توانید تغییر قابل ملاحظه‌ای را در حرکت آن یا عدم هم‌ترازی چرخ‌دنده‌ها مشاهده کنید. این آزمایش را به طور مرتب انجام دهید و نتایج را برای مقایسه آن‌ها در آینده ثبت کنید. در صورت مشاهده هرگونه تغییر، ممکن است گیربکس شما آسیب ببیند. باید در سریعترین زمان ممکن یا تکنسین های متخصص را فراخوانی کنید و یا از خدمات پس از فروش شرکت سازنده استفاده کنید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله نکات جدیدی را برای نگهداری و مراقبت از گیربکس خود یاد گرفته باشید. در صورت داشتن سوال می توانید از طریق کامنت ها با ما در میان بگذاید.

در آخر پیشنهاد می کنیم تا صفحه اینستاگرام ما را دنبال کرده و از آخرین کارها و طرح ها و تخفیف ها با خبر شوید!

اگر میخواهید در مورد صنایع گیربکس پولادین پارت، تولید کننده انواع گیربکس ایرانی، گیربکس صنعتی و گیربکس هلیکال بیشتر بدانید، به صفحه درباه ما مراجعه کنید!

اگر برای خرید گیربکس صنعتی، هلیکال یا ایرانی نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید به صورت مستقیم از پولادین پارت داشته و به دنبال قیمت گیربکس صنعتی هستید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و راه های ارتباط را مطالعه کنید!

 

مقاله به پایان رسید - امیدواریم بر دانش شما افزوده باشیم
شاید دوست داشته باشید
گیربکس صنعتی

10 نکته طلایی در انتخاب موتور گیربکس صنعتی + قیمت گیربکس صنعتی | مشاوره خرید

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است ؟

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

گیربکس خورشیدی و انواع آن

گیربکس خورشیدی و انواع آن

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *