09122848106

نیاز به مشاوره دارید ؟

روغنكاری چرخ دنده گیربکس صنعتی

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

روغنكاری چرخ دنده گیربکس صنعتی

چرخ دنده ها یکی از اجزای اصلی گیربکس ها محسوب می شوند که اگر در جای خود به درستی قرار نگیرند، نمی توانید از گیربکس صنعتی یا گیربکس هلیکال خود به خوبی استفاده کنید. بحث نگهداری از چرخدنده ها یکی از مباحث مهم در مورد گیربکس ها بوده و باید به آن دقت بالایی داشت. در این مقاله از سایت پولادین پارت قصد داریم تا شما را با روغن کاری گیربکس صنعتی بیشتر آشنا کنیم – در ادامه همراه ما باشید.

چرخدنده ها در شرايط مختلفى كار مي كنند و به همين دليل روش هاى روانكارى آنها نيز متفاوت اســت. در چرخدنده هاى غير محصور (روباز) ماده روانكارى با روغندان يا روغنچكان و يا به صورت بارشــى بــه درون چرخدنده ها وارد ميشــوند. تزريق ماده روانكارى به مقدار كم، ولى بــا فاصله زمانى كوتاه بهتر از ايــن اســت كه ماده روانكارى با حجم زيــاد در فاصله هاى زمانى طولانى به چرخدنده ها تزريق شود. اگر چرخدنده گیربکس صنعتی با آب يا اسيد در تماس باشند، بايد از يك نوع ماده روانكارى چسبناك (چسبنده به فلز) استفاده شود.

چرخدنده زمانى كــه چرخدنده ها در يك محفظه بســته كار ميكنند، معمولا بزرگتر در داخل روغن فرو ميرود و روغن را به ســطوح دندانه ها مى رساند. در بعضى موارد با استفاده از يك فواره روغن سطوح دندانه هاى چرخدنده هاى محصور، روغنكاري يا روانكارى مي شــوند. در مواقعى كه فشار تماس خيلى زياد است، از مواد روانكارى پرفشار استفاده مي كنند. بدين وسيله از گسيختگي ماده روانكارى و در نتيجه از ايجاد تماس فلزى ميان قطعات جلوگيرى به عمل مي آيد. جدول زیر روغنكاري مناسب چرخدنده هاى پيشانى را نمايش مي دهد و همانطور كه در اين جدول ديده ميشــود، سرعت محيطى يكى از مهمترين عامل هاى انتخاب نوع روغنكاري اســت.

البته عوامل ديگرى نظير مقدار بار و صافى سطوح پهلوى دندانه ها نيز در انتخاب نوع و مواد روغنكاري مؤثر هستند. در چرخدنده هــاى مخروطــى و چرخدنده هاى مارپيچى بــا محورهاى متنافر و چرخ حلــزون، علاوه بر روش هاى ذكر شــده در جدول، بهره گيري از سيســتم روانكارى پرفشار برترى خواهد داشت.

روغنكاری چرخ دنده گیربکس صنعتی

این مقاله ادامه دارد و در آینده از شکل كاربرد چرخدنده گیربکس صنعتی برای شما صحبت خواهیم کرد.

در آخر پیشنهاد می کنیم تا صفحه اینستاگرام ما را دنبال کرده و از آخرین کارها و طرح ها و تخفیف ها با خبر شوید!

اگر میخواهید در مورد صنایع گیربکس پولادین پارت، تولید کننده انواع گیربکس ایرانی، گیربکس صنعتی و گیربکس هلیکال بیشتر بدانید، به صفحه درباه ما مراجعه کنید!

اگر برای خرید گیربکس صنعتی، هلیکال یا ایرانی نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید به صورت مستقیم از پولادین پارت داشته و به دنبال قیمت گیربکس صنعتی هستید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و راه های ارتباط را مطالعه کنید!

مقاله به پایان رسید - امیدواریم بر دانش شما افزوده باشیم
شاید دوست داشته باشید
گیربکس صنعتی

10 نکته طلایی در انتخاب موتور گیربکس صنعتی + قیمت گیربکس صنعتی | مشاوره خرید

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است ؟

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

گیربکس خورشیدی و انواع آن

گیربکس خورشیدی و انواع آن

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *