نیاز به مشاوره دارید ؟

5 نکته برای خرید الکتروموتور گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

5 نکته برای خرید الکتروموتور گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

موتور الکتریکی، از جمله وسایل مهمی حساب می شود که در صنعت فنی و مهندسی کاربرد بسیار زیادی دارد. پس قبل از خرید یک موتور الکتریکی یا همان الکترومتور، باید به نکات مهمی توجه کرد که به شدت حائز اهمیت می باشند. در ادامه به نقد و بررسی تک تک موارد مهم و حیاتی می پردازیم!

نکته ی اول: به تاریخ ساخت یا تولید موتور الکتریکی که قصد تعویض دارید، توجه کنید.

سن هر الکتروموتور پیش از فروش یا تعویض بسیار مهم می باشد. چرا که استفاده از موتورهای الکتریکی که تا قبل سال 2005 تولید شده اند، کمتر از تازه تولید شده ها می باشد، زیرا اجزای مهم آن ها عمر خود را سپری کرده اند و هر لحظه ممکن است موتور به طور کامل از کار بیافتد. طبق استانداردهای تر و تازه ای که در قانون سیاست‌های حوزه انرژی در سال 2005 و همچنین قانون استقلال انرژی و امنیت ملی (Energy Independence and Security) در سال 2007 نهادینه شده، موتورهای الکتریکی باید کارکرد بیشتری نصبت به انرژیی که مصرف می کنند، داشته باشند.

نکته ی دوم: اندازه ی قدرت یا انرژی کارکرد الکتروموتور گیربکس صنعتی تا چه میزان می باشد؟

الکتروموتور گیربکس صنعتی

همان گونه که در قسمت قبل برای شما توضیح دادیم، در موتورهایی الکتریکی که از سال 2005 به قبل تولید شده اند کارایی کمتری نسبت به موتورهای جدیدتر دارند. بهتر است هنگام خرید موتور الکتریکی، الکتروموتوری را انتخاب نمایید که سال ساخت آن پس از سال 2005 است باشد و از همه مهمتر بهره‌وری بیشتری نسبت به سایر موتورهای دیگر داشته باشد. نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت می باشد و خیلی از خریداران قبل از خرید موتور جدید دوست دارند بدانند این است که آیا سرویس سیم پیچ های موتور الکتریکی باعث تقویت عملکرد آن می شود یا خیر؟ که از نظر ما بهتر است بجای سرویس، تقویت سیم پیچی و یا تعمیر الکتروموتور می تواند بهترین گزینه برای افزایش کارایی موتور باشد.

نکته ی سوم: جریان بار گذرا یا (Current Load) بر روی الکتروموتور گیربکس ایرانی چه مقدار است؟

در این بخش شما با سوالی مهم و حیاتی رو به رو خواهسد شد که می تواند تا حدودی به انتخاب شما کمک کند.

آیا موتور الکتریکی که قصد تعویض آن را دارید به ازای هر باری که جریان را روی آن اعمال می‌کنید، آمپر زیادی می‌کشد؟

پاسخ این سوال در باری که به موتور الکتریکی فعلی اعمال می‌شود می باشد که شما می بایست آن را حساب کرده و با استفاده از آن معلوم می شود که چه موتوری با چه ابعاد یا قدرتی برای کار شما کافی است.

نکته ی چهارم: محیطی که موتور الکتریکی در آنجا کار می کند چگونه است؟

این مرحله قصد دارد شما را با موردی آشنا کند که شاید از نکاه شما موضوع بی اهمیت بنظر بیاید اما اینطور نیست. کمی جلوتر متوجه خواهید شد که دلیل مهم بودن آن چیست؟!

الکتروموتور گیربکس ایرانی

سوالاتی که ذهن شما را برای خرید موتور الکتریکی مناسب درگیر می کند این است که موتور الکتریکی که قصد خرید آن را در چه محیطی کار می کند یا در چه محدوده ای کارایی خوبی دارد؟ آیا به حفاظ مناسب برای جلوگیری از گرد و غبار و شرایط آب و هوایی مختلف نیاز دارد؟ برای پاسخ به این سوالات می بایست بدانید که موتور الکتریکی که مورد نظر در چه درجه ی حفاظتی(IP) قرار دارد سپس مطابق با آن موتور خود را انتخاب نمایید.

نکته ی پنجم: موتور الکتریکی برای چه کاری استفاده می شود؟

سوالات این بخش نیز همانند قسمت های قبل مهم و حائز اهمیت می باشد. به طوری که دست شما را برای محدود کردن گزینه های پیش رویتان باز می گذارد و شما می توانید راحت تر موتور الکترکی مورد نیازتان را پیدا کنید.

سوالانی مهم این بخش عبارتند از: آیا موتور الکتریکی مورد نظر باید در جایی استفاده شود که می بایست دائما در حال کار باشد و ممکن است به دمای عملیاتی تحت بار کامل یا (full operating temperature) برسد؟ یا اینکه می توان گفت آیا موتور الکتریکی درخواستی، برای کار در مدت زمان کوتاه و مختصر بوده و هنگام بیکاری و استراحت موتور، وقت مناسبی برای خنک کردن موتور باشد؟

لازم به ذکر است بدانید که  موتور های الکتریکی که کارکرد دوره‌ای دارند بشتر مواقع می‌توانند از الکتروموتورهایی با همان قدرت و سرعت و گشتاور که کارکرد دائم دارند، کوچک‌تر باشند.

در آخر پیشنهاد می کنیم تا صفحه اینستاگرام ما را دنبال کرده و از آخرین محصولات تولیدی، طرح ها و تخفیف ها با خبر شوید!

اگر میخواهید در مورد صنایع گیربکس پولادین پارت، تولید کننده انواع گیربکس ایرانی، گیربکس صنعتی و گیربکس هلیکال بیشتر بدانید، به صفحه درباه ما مراجعه کنید!

اگر برای خرید گیربکس نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید گیربکس صنعتی به صورت مستقیم از پولادین پارت داشته و به دنبال قیمت گیربکس صنعتی هستید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و راه های ارتباط را مطالعه کنید!

مقاله به پایان رسید - امیدواریم بر دانش شما افزوده باشیم
شاید دوست داشته باشید
گیربکس صنعتی

10 نکته طلایی در انتخاب موتور گیربکس صنعتی + قیمت گیربکس صنعتی | مشاوره خرید

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است ؟

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

گیربکس خورشیدی و انواع آن

گیربکس خورشیدی و انواع آن

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *