09122848106

نیاز به مشاوره دارید ؟

۴ روش برای کم کردن نویز و صدا در گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی دانخوری

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

۴ روش برای کم کردن نویز و صدا در گیربکس صنعتی

در بیشتر کارهای صنعتی و صنایع مختلف، نویز و صدا پدیده ای طبیعی به حساب می آید که گاهی وقت ها نمی توان آن را حذف کرد اما برای کم کردن آنها راه کارهایی توسط افراد ارائه شده است که پس از آزمون و خطاهای بسیار عرضه گردیده اند. اما این نویز و صدا از کجا آمده، آیا به صورت خودکار در محیط وجود دارند؟ قطعاً جواب به این سوال خیر است چرا که ابزار و دستگاه های موجود در محیط کارگاه باعث می شوند تا نویز و صدا تولید شود.

اگر به مدت طولانی در معرض سر و صدای زیاد قرار بگیرید، ممکن است شنوایی شما به صورت دائمی با مشکل روبه رو شود و آسیب ببیند!

به دلیل خطراتی که صدای بلند برای انسان دارد، یاقتن راه حل هایی برای کاهش سر و صدا بخشی ضروری از برنامه ایمنی و بهداشت صنعتی است اما نباید همه سر و صداهایی که از دستگاه ها ایجاد می شود را هم نادیده گرفت چرا که برخی نشان از خرابی یا مشکلی جدی در گیربکس یا وسیله در حال استفاده می دهد. گیربکس صنعتی یکی از آن دستگاه هایی است که در هنگام روشن بودن باعث می شود تا صدا تولید شود.

حال و در این مطلب از پولادین پارت قصد داریم تا چند راهکار ساده و عملی برای آنکه بتوانید نویز و صدایی که توسط گیربکس صنعتی یا دیگر انواع گیربکس ها تولید می شود را به حداقل رسانده و از نیروی اسنانی خود در برابر خطرات موجود محافظت کنید.

اول : شناسایی منابعی که نویز و سر و صدا ایجاد می کنند

بی شک در کارگاه و یا کارخانه شما نیز دستگاه های متعدد و بسیاری هستند که گاهی به صورت تک تک یا به شکل گروهی در حال کار هستند. در اولین قدم بهتر است تا منبع یا شاید منابع صدا را در محیط کاری خود پیدا کنید. سر و صداها ممکن است برای این باشند که یک یا چند قسمت از اجزای گیربکس درست کار نمی­کنند یا مهم تر از همه به درستی طراحی نشده اند.

عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند باعث ایجاد صدا در گیربکس شوند و اما اغلب مواقع آسیب دیدن دنده ها، دلیل آن است. اگر شما یا کارکنان­تان متوجه افزایش میزان سر و صدا شدید باید تست­هایی را بر روی گیربکس انجام دهید تا منبع و مشکل را پیدا و رفع نمایید. اگر خودتان چندان از ساز و کار گیربکستان سر در نمی آورید، می توانید به شرکت تولید کننده یا شرکت‌ های معتبر که خدمات تخصصی تعمیر گیربکس صنعتی را ارئه می کنند، تماس بگیرید.

پولادین پارت محصولات خود را 1 سال گارانتی بی قید و شرط و تا 10 سال خدمات پس از فروش به خریداران خود ارائه می کند.

دوم : ایجاد تغییرات در طراحی و تجهیزات فیزیکی گیربکس

به صورت معمول گیربکس صنعتی یا گیربکس هلیکال دارای صدای معمولی در هنگام کار کردن هستند و به نوعی باید گفت صداهایی ایجاد شده به دلیل عملکرد طبیعی و نرمال آن است. اما اگر نیاز دارید تا صداهای تولیدی را کم تر کنید، باید در طراحی و قطعات داخلی گیربکس تغییراتی ایجاد کنید ولی اینکار تخصصی بوده و هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد، بنابر این نیاز به تیمی تخصصی دارید. برای کم کردن نویز و سر و صدا و به حداقل رساندن آن باید در کارکرد طبیعی گیربکس محدودیت اعمال کرد که منطقی به نظر نمی‌رسد.

سوم : دندانه‌های داخلی چرخدنده‌ها را بررسی نمایید

هر گیربکس از انواع مختلفی چرخ دنده و دندانه با شکل و طرح های مختلف طراحی شده است. این چرخ دنده ها و دندانه ها با تماسی که با یکدیگر دارند باعث می شوند تا شافت به حرکت در آمده و باعث شود شما بتوانید چرخ یا نقاله ای را به حرکت در آورید. بنابر این هر چه دندانه‌ های فلزی، تماس نرم‌تری با یکدیگر داشته باشند، سر و صدا، نویز و اصطکاک آن‌ها، کم­تر خواهد بود. باید اشاره کرد که اگر در طراحی چرخ دنده ها بازنگری شود، این موضوع نیز باعث کم شدن میزان سر و صدا خواهد شد.

۴ روش برای کم کردن نویز و صدا در گیربکس‌ صنعتی

نوک دندانه ها موادی خاص وجود دارد که با برداشت مقدار کمی از آن و یا تراشید آن به شکل بیضی شکل می توانید به کاهش سر و صدا کمک کنید. اما در نهایت باید به این موضوع دقت داشت که موارد گفته شده در این بخش، بر روی عمر کلی دنده ها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. بنابراین،در ابتدا با کارخانه سازنده گیربکس تماس حاصل کرده و مطمئن شوید که تغییرات مورد نظر شما را تایید می کنند.

در آخر پیشنهاد می کنیم تا صفحه اینستاگرام ما را دنبال کرده و از آخرین کارها و طرح ها و تخفیف ها با خبر شوید!

اگر میخواهید در مورد صنایع گیربکس پولادین پارت، تولید کننده انواع گیربکس ایرانی، گیربکس صنعتی و گیربکس هلیکال بیشتر بدانید، به صفحه درباه ما مراجعه کنید!

اگر برای خرید گیربکس نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید گیربکس صنعتی به صورت مستقیم از پولادین پارت داشته و به دنبال قیمت گیربکس صنعتی هستید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و راه های ارتباط را مطالعه کنید!

مقاله به پایان رسید - امیدواریم بر دانش شما افزوده باشیم
شاید دوست داشته باشید
گیربکس صنعتی

10 نکته طلایی در انتخاب موتور گیربکس صنعتی + قیمت گیربکس صنعتی | مشاوره خرید

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است ؟

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

گیربکس خورشیدی و انواع آن

گیربکس خورشیدی و انواع آن

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *