نیاز به مشاوره دارید ؟

گیربکس صنعتی هلیکال چیست؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

گیربکس صنعتی هلیکال چیست ؟

گیربکس هلیکال یکی دیگر از انواع گیربکس صنعتی می باشد که به عنوان گیربکس شفت مستقیم یا Bevel Helical هم معروف است و برخلاف گیربکس حلزونی و مکعبی، دارای راندمانی بیش از 90 درصد است. در ساختار درونی گیربکس حلزونی و مکعبی، فقط از یک نوع چرخ دنده استفاده شده است، اما در گیربکس هلیکال اجزاء تشکیل دهنده متغیر هستند و گاهاً متناسب با کاربرد و میزان انتقال دور به صورت چند محوره تولید می شوند.

در بعضی موارد نیز به صورت پینیون (دو چرخ دنده عمود برهم) تولید می شوند که علاوه بر توانایی انتقال گشتاور قادر به تغییر جهت 90 درجه  گشتاور ورودی هستند. در این نوع از گیربکس هلیکال دو محور دوران همانند گیربکس حلزونی بر یکدیگر عمود هستند، با این تفاوت که در گیربکس حلزونی از ماردون و چرخدنده ساده استفاده شده است ولی در این نوع گیربکس ها از چرخنده دنده پینیون استفاده شده است. که راندمان بیشتری دارند.

گیربکس صنعتی هلیکال

استفاده از گیربکس صنعتی هلیکال چه مزایایی دارد؟

گیربکس های هلیکال با چرخش کمتر محور خروجی نسبت به محور ورودی، قدرت در قسمت خروجی را چند برابر می کنند. گیربکس هلیکال نیز همانند گیربکس مکعبی و حلزونی هم به صورت فلنچ دار و هم به صورت بدون فلنچ تولید می شود. در موارد فلنچ دار گیربکس به صورت مستقیم با منبع تولید توان (الکتروموتور) کوپل می شود، برخلاف موارد فلنچ دار در تیپ های بدون فلنچ، گیربکس با تسمه پولی و چرخ زنجیر به منبع تولید توان (الکتروموتور) متصل می شوند. در این موارد حجم فضای اشغالی برای نصب گسترش می یابد.

به طور معمول الکتروموتور الکتروژن بهترین گزینه برای کوپل شدن با گیربکس هلیکال است. در گیربکس هلیکال به دلیل طراحی و مهارت بالا در عملیات تراشیدن چرخ دنده ها، عملیات حرارتی و سنگ زنی چرخ دنده ها و محورهای آن ها این گیربکس را به گیربکسی مناسب برای کار سنگین و طولانی مدت تبدیل کرده است. محدوده گشتاور قابل انتقال این گیربکس تا 18000 نیوتون متر، محدوده توان ورودی تا 250 کیلووات، محدوده نسبت تبدیل تا 1:466، حداکثر توان خروجی این نوع گیربکس 45KW و حداکثر سرعت خروجی 450 دور بر دقیقه می باشد.

تعمیر و مراحل نگهداری گیربکس صنعتی به چه شکل است؟

یکی از موضوعاتی که در خصوص گیربکس هلیکال وجود دارد تعمیرات است که سبب می شود در خرید این محصولات یک سری سوالات در ذهن مخاطب ایجاد شود. در نظر داشته باشید که به طور کلی تعمیر گیربکس شافت مستقیم فلنج دار هلیکال بسیار آسان بوده و نیاز به هزینه و تجهیزات گران قیمت نخواهد بود. اولین و مهمترین اصل سرویس منظم الکتروگیربکس شافت مستقیم فلنج دار SEW است.

سرویس کردن یعنی نفس کشیدن دوباره! در واقع محصول از هر نوع غبار و آلودگی رها می شود و این روند به نوبه خود میزان استهلاک محصول را کاهش داده و سبب می شود که نیاز به تعمیر گیربکس شافت مستقیم فلنجدار SEW بسیار کمتر شود. در مسیر تعمیر اولین اصل انتخاب قطعات اصلی است. قطعات انتخاب شده باید با کیفیت بالا باشند و تجهیزات به کار رفته برای قطعات می بایست مناسب به نظر برسد. تعمیرکار ماهر می بایست بتواند به طور دقیق گیربکس شافت مستقیم فلنجدار SEW را تعمیر نماید. برای دریافت مشاوره رایگان به منظور کسب اطلاع در خصوص تعمیر گیربکس های هلیکال می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

ویژگی های برجسته گیربکس صنعتی هلیکال

یکی از اصلی ترین ویژگی های گیربکس صنعتی هلیکال کم صدا بودن آن در هنگام کار است. این نوع گیربکس برای جلوگیری از برگشت پذیری خروجی دارای ترمز است و در ورودی و خروجی دارای فلنچ می باشد. گیربکس هلیکال بسته به نسبت تبدیل و سایر مشخصات انتخابی در صنایع مختلفی از جمله فولاد ، نساجی ، معدنی ، بسته بندی ، بالابر ، سیمان ، انتقال مواد ، غذایی و آشامیدنی ، چوب ، لاستیک ، پلاستیک و سایر صنایع مرتبط کاربرد دارد.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های این نوع گیربکس قدرت و توان گسترده آن است. در اغلب گیربکس ها قدرت و توان حاصل در وضعیت کنترل شده قرار دارد، به این صورت که در فضای کاری که نیاز به قدرت بیشتر باشد این محصولات نمی توانند پاسخگویی خوبی داشته باشند اما در گیربکس های هلیکال این محدودیت وجود ندارد و می توان با بهترین راندمان از آن استفاده نمود.

مورد دیگر در خصوص گیربکس شفت مستقیم فلنجدار نصب آن بر روی فلنج های طبق استاندارد است که می تواند در وضعیت عمودی، افقی یا سطح شیبدار تنظیم شده باشد به همین علت این محصول برای استفاده در میکسرها، اسکرها، صنایع غذایی لبنیاتی و … گزینه بسیار مناسبی است.

کار با گیربکس هلیکال بسیار آسان است و بر روی دستگاه های مختلف نصب می شود و نصب آن نیاز به هزینه های بالا ندارد.

این نوع گیربکس قابلیت نصب انواع الکترو موتورهای خارجی و ایرانی را به طور دقیق بر روی خود داشته و این رویه سبب شده است که گیربکس هلیکال یک محصول بسیار با کیفیت به شمار آید. در تولید گیربکس شفت مستقیم پایه دار از دورهای متفاوتی تست گرفته شده است و ارقام نسبت به سایر گیربکس ها با راندمان بسیار بالاتری به دست آمده است و همین امر اثباتی بر کیفیت بسیار خوب گیربکس های هلیکال است.

در آخر پیشنهاد می کنیم تا صفحه اینستاگرام ما را دنبال کرده و از آخرین کارها و طرح ها و تخفیف ها با خبر شوید!

اگر میخواهید در مورد صنایع گیربکس پولادین پارت، تولید کننده انواع گیربکس ایرانی، گیربکس صنعتی و گیربکس هلیکال بیشتر بدانید، به صفحه درباه ما مراجعه کنید!

اگر برای خرید گیربکس نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید گیربکس صنعتی به صورت مستقیم از پولادین پارت داشته و به دنبال قیمت گیربکس صنعتی هستید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و راه های ارتباط را مطالعه کنید!

مقاله به پایان رسید - امیدواریم بر دانش شما افزوده باشیم
شاید دوست داشته باشید
گیربکس صنعتی

10 نکته طلایی در انتخاب موتور گیربکس صنعتی + قیمت گیربکس صنعتی | مشاوره خرید

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است ؟

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

گیربکس خورشیدی و انواع آن

گیربکس خورشیدی و انواع آن

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *