نیاز به مشاوره دارید ؟

نکات در مورد نگهداری گیربکس صنعتی

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

نکات در مورد نگهداری گیربکس‌ صنعتی

قطعاً هر قطعه و دستگاهی برای آنکه بتواند مدت زمانی طولانی عمر کند و مهمتر از همه به شما ضرری وارد نکند، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. نگهداری از هر دستگاه شرایط خاص و به نوعی بایدها و نبایدهای بسیاری دارد. گیربکس صنعتی یا گیربکس ایرانی یا گیربکس هلیکال یا هر گیربکس دیگری به دلیل داشتن قیمت بالایی، از آن دسته کالاهایی نیست که در صورت خراب شدن و یا از کار افتادن بتوانید در سریعترین زمان ممکن یکی دیگر تهیه کرده و جایگزین کنید، یکی از دلایل مهم، قیمت گیربکس صنعتی است که نسبتاٌ بالا بوده و به نوعی در لحظه نمیتوان نمونه مشابه را خرید کرد. مورد دوم، برای خرید گیربکس نیاز دارید تا بهترین شرکت در این زمینه را پیدا کنید که هم گیربکس هایش قیمت مناسب داشته باشند و هم خدمات درخوری را به مشتریان خود ارائه کند.

در این زمینه باید بگوییم که صنایع گیربکس پولادین پارت گیربکس صنعتی را با بالاترین کیفیت ممکن طراحی و با قیمتی رقابتی به مشتریان خود ارائه می کند. ما تمام گیربکس های خود را یک سال گارانتی بی قید و شرط کرده ایم و در طول 10 سال به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می کنیم تا از خرید گیربکس راضی باشند. در ادامه قصد داریم تا نکاتی در مورد نگهداری گیربکس صنعتی برای شما بیان کنیم تا به کمک آنها گیربکس های خود را سالم و سلامت در هر شرایطی نگهداری کنید.

همان‌طور که می‌دانید گیربکس یکی از ابزار مهم و از اجزاي اصلي بسیاری از ماشین‌آلات و دستگاه‌ها در کارگاه ها است. اگر می‌خواهید گیربکس را در حالت مطلوب خود نگه دارید، باید در زمان های منظمی آن را سرویس و بازبینی کنید. بهترین راه برای نگهداری از گیربکس صنعتي این است که به طور منظم آن را بررسی نمایید تا خرابی‌ها و مشکلات احتمالی جزئی را تشخیص داده و آن‌ها را قبل از وقوع خرابی‌های اساسی برطرف کنید. این امر از آن دسته خرابی‌ها و توقفات غافلگیرانه در ناخوشایندترین زمان‌ها جلوگیری می‌کند. در ادامه چند نکته اساسی در مورد نگهداری گیربکس صنعتی ارائه کرده ایم که با مطالعه دقیق آنها می توانید از وسیله خود به خوبی مراقبت کرده تا نیازی به خرید گیربکس جدید نباشد!

گیربکس صنعتی روغن کاری نیاز دارد

همانطور که میدانید گیربکس از تعداد زیادی چرخ دنده تشکیل شده و برای آنکه چرخ دنده ها به راحتی در یک دیگر مچ شوند و بچرخند نیاز است تا مایعی لغزنده میان آنها باشد و علاوه بر ساده کردن حرکت از خوردگی چرخ دنده ها نیز جلوگیری کند. البته باید گفت که کلیه ماشین‌آلاتی که تولید اصطکاک و گرما می‌کنند، نیاز به روغن‌کاری دارند. اطمینان از روغن‌کاری گیربکس احتمال سایش و شکستگی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش عمر قطعات گیربکس می‌شود. بنابراین مرتباً و در فواصل مشخص و منظم گیربکس را بررسی نمایید و مطمئن شوید که سطح روغن آن مثل همیشه در مقدار مطلوب و مناسبی باشد.

نکات در مورد نگهداری گیربکس‌ صنعتی
یکی از نکات مهم در نگهداری گیربکس صنعتی، روغن کاری به موقع آن است.

در صورت کم بودن سطح روغن، آن را دوباره پر کنید. همیشه از روان‌کننده توصیه شده توسط کارخانه‌ی تولید کننده گیربکس یا دستگاه استفاده کنید. وقتی گیربکس مدت طولانی بدون تغییر سطح روغن کار می‌کند، دفعه بعد قبل از اینکه روغن را مجدداً پر کنید، روغن قدیمی ‌را تخلیه کنید. روغن قدیمی ‌ممکن است کثیف باشد و این عامل باعث می‌شود که گیربکس به درستی کار نکند.

اگر احساس کردید که گیربکس زود به زود روغن نیاز می شود، بهتر است تا بررسی کنید که آیا نشتی در بدنه وجود دارد یا خیر. یکی از عوامل مهم در کم کردن روغن، وجود سوراخ و شنتی است که باید آن را به دقت و با مواد مناسب برطرف کرده و منبع را دوباره از روغن مناسب پر کنید. اگر گیربکس دارای مشکل کم کردن روغن باشد، معمولاً دندانه‌های چرخ‌دنده‌ها سریعاً شروع به فرسودگی می‌کنند. پس حتماً مطمئن شوید که قطعات گیربکس صنعتی شما همیشه روغن کاری شده است.

گیربکس و محیط آن باید تمیز باشند

تمام گیربکس‌ها ابزاری به نام هواگیر (Breather) دارند. هواگیر یکی از اجزای ضروری در یک گیربکس است. اگر هواگیر نصب نشده باشد، افزایش فشار داخل پوسته گیربکس صنعتی می‌تواند باعث نشت روغن از یک یا چند قسمت آب‌بند (Seal) شود. هواگیر با اجازه خروج و فرار به هوای داغ و ورود هوای تازه و خنک، از ایجاد فشار داخل پوسته گیربکس جلوگیری می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که این هواگیرها از در جایگاه خود قرار دارند تا اینگونه از وارد شدن ذرات و گرد و غبار به گیربکس جلوگیری شود. مواردی مانند خاک، آب و سایر ذرات اضافی که وارد گیربکس می‌شوند می‌توانند به آن آسیب جدی وارد کرده و گاهی باعث بروز مشکلات جدی در روند کار شوند. بیشتر اوقات از گیربکس در محل‌هایی استفاده می‌شود که کثیف شدن آن غیرقابل اجتناب است. این وظیفه شماست که در زمان های نزدیک گیربکس کثیف شده را سریعاً تمیز کرده و یا اصلاً از کثیف شدن جلوگیری کنید. بهترین راه حل این است که سعی کنید همیشه محل کار و کارگاه خود را از آلودگی و زباله‌ها دور نگه دارید.

تا حد ممکن از هواگیرها محافظت کنید. بهترین راه برای محافظت جلوگیری از ورود ذرات است. فیلترهایی را نصب کنید تا اجازه ورود ذرات و آلودگی به گیربکس را ندهند. در صورت ورود آلودگی، آب یا ذرات به چرخ‌دنده‌ها، مطمئن شوید که آن‌ها را کامل تمیز کرده‌اید. گیربکس کثیف نمی‌تواند عملکرد کامل و مناسبی داشته باشد. همچنین آلودگی به روغن آسیب می‌رساند و باعث ایجاد مشکلات بیشتری در دستگاه شما می‌شود.

خنک کننده ها برای گیربکس حیاتی هستند

بدیهی است که گیربکس صنعتی هنگام کار گرمای زیادی تولید می‌کند. بدون خنک کننده مناسب، این گرما می‌تواند مضر و زیان‌بار باشد. یکی از علت های اصلی گرمای بیش از حد گیربکس صنعتی عدم روغن‌کاری مناسب دستگاه می باشد. بر همین اساس باید در زمان های منظم و به واسطه روغن مناسب و جنس خود، دستگاه را روغن کاری کرد تا از گرما به این دلیل جلوگیری نمود.

دستگاه خود را بررسی کنید تا علائم گرمای بیش از حد را تشخیص دهید. دقت کنید که آیا روغن مورد استفاده شما به طور صحیح قطعات گیربکس صنعتی شما را روان می‌کند. اگر از روغن نامناسب استفاده کنید، نمی‌تواند به درستی مانع اصطکاک شود. این عامل ممکن است دلیل گرمای بیش از حد باشد. سعی کنید روغنی با کیفیت که برای نوع گیربکس مورد نظر شما توصیه شده است را پیدا کنید.

این مقاله ادامه دارد و در آینده به نکات دیگری برای نگهداری گیربکس صنعتی اشاره خواهیم کرد.

در آخر پیشنهاد می کنیم تا صفحه اینستاگرام ما را دنبال کرده و از آخرین کارها و طرح ها و تخفیف ها با خبر شوید!

اگر میخواهید در مورد صنایع گیربکس پولادین پارت، تولید کننده انواع گیربکس ایرانی، گیربکس صنعتی و گیربکس هلیکال بیشتر بدانید، به صفحه درباه ما مراجعه کنید!

اگر برای خرید گیربکس صنعتی، هلیکال یا ایرانی نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید به صورت مستقیم از پولادین پارت داشته و به دنبال قیمت گیربکس صنعتی هستید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و راه های ارتباط را مطالعه کنید!

مقاله به پایان رسید - امیدواریم بر دانش شما افزوده باشیم
شاید دوست داشته باشید
گیربکس صنعتی

10 نکته طلایی در انتخاب موتور گیربکس صنعتی + قیمت گیربکس صنعتی | مشاوره خرید

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است ؟

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

گیربکس خورشیدی و انواع آن

گیربکس خورشیدی و انواع آن

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *