09122848106

نیاز به مشاوره دارید ؟

5 گام ساده جهت حفظ و نگهداری الکتروموتور گیربکس ایرانی

۵ گام ساده جهت حفظ و نگهداری الکتروموتور گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

5 گام ساده جهت حفظ و نگهداری الکتروموتور گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

امروزه الکتروموتور گیربکس ایرانی و گیربکس صنعتی نقش بسزایی در صنعت تولید دارند اما استفاده ی بیش از حد و بدون در نظر گرفتن نکات مهم به جهت حفظ و نگهداری آن ها، ممکن است زودتر از آنچه فکرش را بکنید آسیب ببینند و یا به طور کامل از کار بیافتند. برای جلوگیری از تخریب و یا هزینه هایی که تعمییر یک موتور الکتریکی می تواند بر روی دست شما بگذارد، 5 راه راحت برای سالم نگه داشتن موتورهای الکتریکی وجود دارد که ما در ادامه به آن ها می پردازیم!

اولین گام: تمیز نگاه داشتن الکتروموتور گیربکس ایرانی

عوامل زیادی وجود دارد که می توان جز دسته ی آسیب زننده به موتور باشند اما از جمله پر خطرترین آن ها کثیفی و آلودگی است که می تواند بیشتر ضرر را به موتور الکتریکی برساند. موتورهای الکتریکی دو دسته می باشند، یکی TEFC که بدنه ی آنان کاملا بسته است و دیگری (Open Drip Proof) می باشند که پوسته و بدنه ی آن ها باز می باشد.

موتورهای نوع TEFC، اگر چه کاملا بسته و آب‌بند می باشند اما بهتر است آن ها را از محیط های آلوده دور نگه داریم تا گرد و غبار و ذرات ریز مخرب و یا مایعاتی چون روغن و آب، به داخل الکتروموتور راه نیابد. در این نوع موتورها، لازم است پره های فن کاملا تمیز باشند، چرا که در غیر این صورت ممکن است نتواند به خوبی گرمای موجود در موتور را تخلیه و در نهایت به موتور آسیب جدی وارد کند. برای تمیز نگه داشتن موتور الکتریکی TEFC در محیط های ختک و خشک، بهتر است با هوای خشک و فشرده گرد و غبار نشسته روی آن ها را پاک کنید.

الکتروموتور گیربکس صنعتی

موتورهای الکتریکی (Open Drip Proof) که پوسته ی باز دارند و از هوای بیرون برای خنک نگه داشتن قطعات داخلی استفاده می کنند، بهتر است در محیط های تمیز و به دور از گرد و غبار نگهداری شوند و اگر محیط برای موتور مناسب نیست، هفته ای یک بار حداقل آن را تمیز کنید تا بتوانند کارایی خود را به حداکثر برسانند.

دومین گام: برنامه ی منظم و مناسب برای بررسی و امتحان کردن قطعات الکتریکی!

بیشتر موارد، علت خرابی موتور الکتریکی می تواند ناشی از اتصال شل قطعات، آلودگی و یا رطوبت باشند. محیط صنعتی که موتورهای الکتریکی به صورت مدام یا موقت در حال کار هستند، می بایست با توجه به یک برنامه ریزی مناسب و دقیق، تمام اجزای موتور بررسی شوند تا اگر موتور اشکالی دارد، قبل از رخ دادن یک بحران سنگین برطرف شود.

در آخر پیشنهاد می کنیم تا صفحه اینستاگرام ما را دنبال کرده و از آخرین محصولات تولیدی، طرح ها و تخفیف ها با خبر شوید!

اگر میخواهید در مورد صنایع گیربکس پولادین پارت، تولید کننده انواع گیربکس ایرانی، گیربکس صنعتی و گیربکس هلیکال بیشتر بدانید، به صفحه درباه ما مراجعه کنید!

اگر برای خرید گیربکس نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید گیربکس صنعتی به صورت مستقیم از پولادین پارت داشته و به دنبال قیمت گیربکس صنعتی هستید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و راه های ارتباط را مطالعه کنید!

مقاله به پایان رسید - امیدواریم بر دانش شما افزوده باشیم
شاید دوست داشته باشید
گیربکس صنعتی

10 نکته طلایی در انتخاب موتور گیربکس صنعتی + قیمت گیربکس صنعتی | مشاوره خرید

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است ؟

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس دور متغیر و مشخصات آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس حلزونی و انواع آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی به همراه خصوصیات آن

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

همه چیز درباره ی گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل

گیربکس خورشیدی و انواع آن

گیربکس خورشیدی و انواع آن

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

6 عامل تاثیرگذار در کیفیت گیربکس صنعتی و گیربکس ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *